LIAA Tūrisma departaments: ieguldītais darbs tūrisma mārketinga aktivitātēs 2015. gadā devis teicamu rezultātu

Publicēts: 26-02-2016

Krievijas tūristu skaita dramatisko kritumu visā pilnībā un pat ar uzviju kompensējuši tūristi no Eiropas Savienības valstīm. Jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati liecina, ka 2015. gadā viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpots par 3,1 % ārvalstu viesu vairāk nekā gadu iepriekš,sasniedzot 1,5 miljonus.

LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava uzsver: “Jaunākie statistikas dati apliecina, ka mums ir izdevies ar pozitīvu ārvalstu tūristu skaita pieauguma zīmi pabeigt ne tikai atsevišķus pērnā gada ceturkšņus, bet arī visu gadu kopumā. Situācijā, kad dramatiski samazinājās tūristu skaits no Krievijas, tas ir teicams sasniegums.”

Aizvadītajā gadā turpināja samazināties tūristu plūsma no Krievijas, kas daudzus gadus bijusi Latvijas tūrisma tirgus līdere. Tomēr krievu tūristu skaita kritumu par 31,5 % pagājušajā gadā ir kompensējuši citu valstu tūristi.

Pērn vislielākais ārvalstu tūristu skaita pieaugums Latvijā bija no kaimiņvalstīm - Lietuvas (pieaugums par 19,8 %) unIgaunijas (par 15,0 %), kā arī no citām Latvijas tūrisma nozares prioritārajām mērķa valstīm - Apvienotās Karalistes (par 17,9 %), Zviedrijas (par 12,4 %) un Somijas (par 10,6 %).

CSP dati rāda, ka par 5,9 % pieaugusi arī tūristu plūsma no Vācijas, kas konsekventi palielinājusies no gada gadā un šobrīd stabili ieņem otru lielāko tūristu tirgus daļu pēc Krievijas (pērn trešajā ceturksnī pat aizņēma lielāko tirgus daļu). Ievērojami palielinājies tūristu skaits arī no Norvēģijas, Nīderlandes, Francijas, Spānijas, Itālijas, Polijas, Dānijas un citām valstīm.

LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava atzīst: “Redzot, ka Krievijas tūristu skaits turpina sarukt, maksimāli koncentrējām spēkus un resursus un strādājām ar pilnu jaudu visās savās daudzveidīgajās mārketinga aktivitātēs.”

2015. gadā LIAA Tūrisma departamenta priekšgājējas – Tūrisma attīstības valsts aģentūras -mārketinga aktivitāšu intensitāte un apjoms bija nepieredzēti liels. Divas lielas kultūras tūrisma reklāmas kampaņas 8 ārvalstu tirgos, no kurām vienā bija aicināti iesaistīties arī Latvijas tūrisma nozares uzņēmumi. Vairāki desmiti ārzemju žurnālistu un blogeru vizīšu Latvijā, daudz publikāciju ārvalstu tradicionālajos medijos un interneta vietnēs. “Mārketinga aktivitāšu bija tik daudz, ka tās gluži vienkārši nevarēja nepamanīt,” rezumē Tūrisma departamenta direktore.

Ņemot vērā, ka iepriekšējos gados tieši krievu tūristi mūsu valstī uzturējās visilgāk, varēja gaidīt, ka 2015. gads iezīmēsies arī ar nakšņojumu skaita kritumu. Taču tas nav noticis, jo tūristi no Eiropas Savienības valstīm ir tikpat kā pilnīgi kompensējuši arī šo samazinājumu (krievu tūristu nakšņojumu skaits saruka par 33,2 %). Pēc CSP datiem, ārvalstu viesu Latvijas tūrisma mītnēs pavadīto nakšu skaits 2015. gadā ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī (kritums par 0,1 %).

www.turismabizness.lv